بازديد اصحاب رسانه ديداري و نوشتاري برزيل از جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي يزد


یزدفردا :گروه خبرنگار و مستند ساز برزيل شامگاه جمعه 26 فروردين براي بازديد و آشنايي با پتانسيل‌هاي و توانمنديهاي گردشگري و فرهنگي استان وارد يزد شدند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد: اين گروه رسانه‌اي شامل هشت خبرنگار و نويسنده و مستند ساز بودند كه با تهيه گزارش و تصوير برداري از بناهاي تاريخي يزد و آشنايي با جاذبه هاي گردشگري يزد به انعکاس اخبار در اين راستا در شبكه‌هاي تلويزيوني كشور خود مي‌پردازند.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد ضمن اعلام اين خبر، گفت: خبرنگاران برزيلي طي بازديد دو روزه خود در يزد از مسجد جامع يزد، مجموعه اميرچقماق، زندان اسکندر، خانه لاري‌ها، برج و بارو، مجموعه سريزد، باغ پهلوان پور مهريز، کاروانسراي زين الدين مهريز، موزه آب، بازار و مدرسه خان، کارگاه صنايع‌دستي، باغ دولت آباد، آتشکده،دخمه زرتشتيان و حمام خان بازديد، عکاسي و فيلم‌برداري كردند.

گفتني است: بتو آلميدا خبرنگار و مستند ساز تلويزيون کوميتارياي برزيل که سرپرستي اين گروه را برعهده دارد هدف از سفر به ايران را آشنايي با فرهنگ، تاريخ و تمدن ايران عنوان کرد و گفت تلاش خواهيم کرد با تهيه برنامه هاي مختلف تلويزيوني/ عکس و فيلم در اينترنت و وبلاگها و روزنامه‌هاي كشور برزيل، ايران را آن چنان که هست به جهانيان معرفي کنيم و واقعيات را نشان دهيم.

وي گفت بدون شک فرهنگ و تمدن ايران مي‌تواند نقش مهمي در تحکيم روابط و دوستي بيشتر دو ملت دوست، ايران و برزيل داشته باشد.

شايان ذکر است :خبرنگاران برزيلي شامگاه يکشنبه 28 فروردين ماه يزد را به مقصد تهران ترک كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا